Най-хубавите коледни подаръци


Тотална истерия, седмица преди Коледа е. Гледам забързаните хора, стресирани и затормозени, харчат като обезумели. Това не й обичам на Коледата. Абе как от този хубав и стойностен християнски празник се получи такава тежка и абсурдна комерсиализация?! Ей, ужас бе!

Наблюдавам пазаруващите мъже и жени в мола и разпознавам себе си в някои лица. Те не искат да са там, зад касите, зад щандовете, да избират и да правят компромиси с разбиранията си, с усещанията си … само защото ТРЯБВА да купят подарък. Помня тези почти насълзени очи, когато си отчаян и нищо не ти хрумва, а времето тече и ти просто ТРЯБВА да откриеш нещото – „подаръка“. Никаква позитивна емоция, нищо, празна душа и след малко празен джоб. Че какво общо има това с Коледата въобще, с Рождество Христово, с любовта, с традициите, с близостта, с изненадата дори?

Тази година при мен не е така, най-после и слава богу. Получих и подарих не просто вещи, а истниски подаръци – от сърце. Кефффф, доживях иииии как да не се похваля просто🙂

Това е първият предколеден подарък, който получих

С част от моите приятелки се събрахме на женска вечер и в духа на наближаващите празници си бяхме купили по едно подаръче до 5 лв. Написахме си имената и Ронката изтегли мен🙂 Тези сладурски играчки вече красят боровите клонки в стаята ми и ми напомнят колко хубава вечер беше и какви невероятни приятелки имам (за това как ни спираха полицаите и се опитваха да ми правят алкохолна проба ще разказвам друг път :))

Няколко дни по-късно Дядо Коледа беше дошъл тайно в офиса и ни беше оставил на всяко бюро по една такава красота. Ей, така просто, за настроение и с безкрайно много желание. Когато намериш такава изненада на бюрото, просто няма как да не ти стане топло на душата нали🙂 E, Дядо Коледа не си признава, че е той, ние пък му благодарихме, но не бяхме настоятелни в разобличаването му … решихме да си пазим магията и очарованието🙂

Пак в офиса имаме традиция, всеки си тегли името на друг и подарява подарък до 10 лв. (поради съмнения за превишаване на лимита задължително си носим и касовите бележки, ама досега не се е налагало да доказваме правотата си с тях). Аз получих този невероятно вкусен, мил и много удрящ в целта подарък Това са най-сладките трюфели, защото всеки от тях е наречен и пожелан, защото са купени не с пари, а с душа – за мен, за моето сладкопочитателно, чревоугадно, нахилено и ендорфинено АЗ. Най-сладките, защото ми бяха подарени с най-милите и искрени думи от човек, с който живея по 10 часа на ден бюро срещу бюро, от човек, за който знам, че е вложил цялата си позитивна емоция и енергия в тях. И си ги изядох с огромен кеф на Коледа🙂

Без снимки ще разкажа и за прекрасната картичка рисувана и надписана от дъщеря ми. Детето беше се постарало дори да вербува леля си и племенника, беше очертало малката ръчичка на младежа, за да участва и той в подаръка. И така сега си имам картичка с мънинка ръчичка на едногодишен Боян и послание започващо с мила мамо и лельо. Фук-фук!Да ми завиди човек пък🙂 Към картичката детето ми беше „пришило“ коледен свещник, който получих с уточнението „защото знам, че ти наистина обичаш тези неща“🙂 Получих от семейството си още подаръци, правени със сърце и най-вече с мисълта, че имам нужда от тях и ще ми харесат.

Но най-големите подръци, които получих бяха самите коледни дни. Усмивката на малкия Боян, който нареждаше на бебешко-китайски някакви заръки на дядо си. Ритуалното ядене на питка и мечтания от мен цели три дни боб – ужасно вкусен, защото беше готвен с много мерак. Смеха около масата. Следобедния сън с бебе…. и куп други мънички случици, жестове и физиономии. Това е истинския дух на Коледа, най-истинските коледни подаръци! Пупу да не са ни уроки🙂

А вие какви подаръци получихте на Коледа?

Posted on 29/12/2011, in Разни, Родителство, Традиции and tagged , , . Bookmark the permalink. 2 коментара.

Вашият коментар

