Голямо, рошаво и миризливо


Ето ме пак, аз съм – Маги; чинчилата Маги де; помните ли ме … Ми сигурно много не ме помните, ама то като ме нямаше толкова време, така е. Е, имаше ме де, ама ми се наложи да живея в една ужасно скучна клетка, щото имах едни работи дето ми излизаха от крака. Ама помня, че тия работи му помагаха на крака да го мърдам, че иначе много болеше. И едни други работи ми даваха в устата от едно такова синьо и тънко. От тия вторите работи малко ми се оправяше стомаха, щото иначе нещо все не искаше да го пълня с храна … и крачето ме болеше по-малко де. Едното нещо дето ми даваха беше много сладко и така хубаво ми залепваше за езика, ама другите две бяха гадни. Казвам му аз на голямото човек, че са гадни, то пак ми ги дава – ужас ви казвам. Ааа, и една нощ спах при едни големи кучета и котки, ама ме бяха скрили от тях, само ги чувах. Обаче аз съм хитра – кротувах си и те не ме видяха. Абе с две думи – много приключения. Ще ви разказвам някой ден.

Днес обаче идвам да ви се оплача. Тъкмо научих двете големи човечки как да се гоним по два часа и аз да се крия под голямото тъмно. Тъкмо се научих да тропам с кеф върху едни копчета, дето са залепени за едно голямо светещо нещо, сгъващо се едно такова – лаптопа му казват. Тъкмо свикнах в новата – стара клетка, ама сега опакована с кашони – много ми е кеф, страхотно гризане пада. С две думи, тъкмо живота стана хубав и една вечер се прибира голямото човечка и след него върви едно голямо, рошаво и миризливо, уф.

Дойде това при клетката и ме гледа, и ме души с един ей такъв голям нос – ма то нос ли е това, направо носище. И го питам:
– Ти пък кой си и откъде се взе?
– Аз съм куче, казват ми Галчо, ама май ще си имам ново име. Ей това гръмогласното ме взе от стопаните и ме качи в едно бръмчащо нещо. В това нещо пък ми стана гадно на стомаха и повърнах и сега ми е лошо, затова не се заяждай.
– Да беее, ти ли си куче, аз знам какво е куче и то е голямо колкото майка ми и баща ми, нали си спомням! Лъжеш.
– Как ще лъжа ей, куче съм, ако не съм защо ми викат куче, куче съм си аааааа! На мен поне ми викат куче, а ти какво си такова? Ние такива като теб на двора нямаме? И имаш ли си име а?
– Ми няма да имате я, аз съм чинчила, да не съм за двор! И се казвам Маги, ако много искаш да знаеш – е, малко си придавам важност, все пак аз съм си вкъщи, пък тоя навлек ще ме пита какво съм. Не, че знам какво е двор де, ама тихо, трайте си🙂

– Абе ти много миришеш на нещо, що не се изкъпеш? – питах аз. – Ей виж тая синята вана е пълна с пясък, отивай да се търкаляш.
– Първо на първо не мириша, просто повърнах. И второ на второ – абе ти луда ли си, как ще се къпя в тоя студ, знаеш ли какво е навън а? Ще ме кара да се мокря, ходи ти се къпи.
– Как ще се мокриш, ей ти пясък, ей ти баня. Уф, ако щеш, аз си отивам на най-горния етаж. И добре си дошъл, добри са хората. Дават хубава храна, обичат да играят на гоненица и като ти стане нещо на крачето и боли ти помагат. Айде отивай да се къпеш деееееее.

И не отиде да се изкъпе, ама се появява от време на време нашата стая. Кръстиха го Хари. Радват му се, май ще остава. Явно трябва да свиквам, ама много е голям и честно да си призная малко ме плаши. Онзи ден голямото човечка ме гушна пък той взе, че ми облиза опашката, пуу голямо къпане падна после. Кво ме ближе с тоя голям език, някой да му е разрешил! Ей, го – като и казвам, че е голям:

Ще видим какво ще става, само времето ще покаже, поне вече не съм сама.

Posted on 03/02/2012, in Бръщолевеници, Домашни любимци and tagged , , . Bookmark the permalink. 5 коментара.

  1. хехе, мн сладко; с голям кеф го изчетох:) усмихна ме ей, Магииии

  2. Сладурчета са! Дано да си паснат и в бъдещите приключения! Чакам с интерес🙂

  3. Охо! Зоопарка расте!🙂
    Сладури!

  4. Маги ви благодари, засега обаче гледа от далечко Хари и се спасява под леглото🙂 Ще свикне с него, но е трудно

  1. Pingback: Народът, наречен семейство « juliapulia

Вашият коментар

