Ако има смисъл


Някак нещата тряба да имат смисъл нали? Не логика, дори понякога и идея не. Не знам!

В момента е тече Страстната седмица. Трябваше да пиша за традиции, за постите, за обичаите (нали това е цял проект, който не знам дали върви, но е посока). Трябваше де, ама ето, не и не.

А Страстната седмица се нарича така, не щото са се вихрили страсти, а защото е седмица на страдания. Аз в тази седмица от хилади години постя задължително. Ама тази година „страстите“ нещо много ни идват. Направо не знам … а това вече го написах. Карък някакъв ни гони, здрав, направо безобразен. Аз съм болна, направо изтощена и за капак на старта на страстната седмица се сдобих с гастритна криза, каквато историята помни в далечните ученически години. Това добре, ще се преживее – черен гологан не се губи.

Обаче друго се загуби – Маги. Какъв е шансът ми кажете при второ счупане на крак да се размести фиксажа, да се направи успешна ревизия и животинката да си отиде. Ми шансът е суперджакпот, ама се случи. И отиде си живинката на 7 месеца, почти осем. И се питам какъв беше смисъла от тоя измъчен неин живот. Просто трябва да има смисъл, защото ако животът няма смисъл, то кое тогава? (Да знам, веднага ще кажете, а живота, който хищнически изяждам, понеже ям много месо – ами и това е смисъл и няма да ставам вегетарианка)

Замислих се. Маги с малкото си време при нас донесе много. Мога да изброявам до сутринта сигурно, а и май имам нужда. Маги дойде да запълни една празнина в душата ми и да притъпи едно ужасно чувство за вина (Иван до ден днешен ме обвинява, че съм опитала да заменя един живот с друг, а това не се прави и Господ ме наказва – може и така да е). С нея се научих на много чисто практични неща по отношение на отглеждането на чинчили, вече съм спец, а не лаик. Научих, че едно животно може да е пълноценно и диво дори на три крака. Станах експерт по възстановяване на счупени крака.

Но, Маги е „виновна“ за много повече от това. До голяма степен е свързана с появата на г-н кучето Хари (не питайте за взаимовръзката, трудно е да обясня). Тя с този крак и счупвания, и тежкия първи случай, за пореден път ми доказа и ме убеди, че с много желание, упорство и любов всичко се постига – важното е наистина да искаш и наистина да вярваш. Така е, просто е така! Маги ме запозна с много хора – директно и индиректно – с цяла една общност на хора отглеждащи чинчили, общност от стойностни и много смислени хора; с ветеринари, които са хора с огромни сърца. Маги ме провокира да пиша през чужд поглед и това ми хареса. Показа ми огромните възможности на собствения ми инат и сили. Надявам се, че е научила с абсурдния си лош късмет и докторите на нещо ново, което да могат да прилагат в практиката си за напред. Счупен крак без инервация – възстанови се, спасихме го, остана с два безчуствени пръста. Счупи го втори път, при толкова внимание от наша страна – беше добре, но пък се размести фиксажа – какъв е шанса да ти се случи всичко това в рамките този кратък живот – съдба … не знам!

При толкова много болка и поражения дали се отърва? По-добре ли стана за нея така? Не знам!

Знам, че в момента ми е мъчно. Знам, че ще мине и ще остане само милия спомен от всичко това. Знам, че имаше смисъл Маги да бъде в живота ни. Знам, че има смисъл да ни се случи всичко това – всичкото това! Дано е за добро!

А Хари беше ужасно неспокоен преди да ми съобщят …нали знаете колко много усещат животните. Дали усещат, че са обичани – със сигурност. А колкото до моите животни – независимо колко дълго са живели, то те със сигурност са живели с усещането, че са много, ама много обичани, което е най-важно от всичко!

И не ме питайте как съм – няма по труден въпрос от този в момента!

Абе има смисъл! Нали?

Posted on 11/04/2012, in Разни. Bookmark the permalink. 2 коментара.

  1. Със сигурност знам едно – че Маги не би искала да страдаш, още повече по време на Страстната седмица. Много боли, но погледни нещата и от друг ъгъл – представяш ли си какво мъчение за нея е било това ходене по доктори, операциите, пироните в крака и т.н.? Може би и за нея това е било нещо добро.
    И както неведнъж съм ти казвала, няма случайни неща – нищо в този живот не се случва случайно. И всеки край е ново начало! И последно, Маги ще живее вечно в твоите разкази

  2. О, Юле, много съжалявам, знам колко значеше Маги за теб и Калина. С вас съм.

Вашият коментар

