Арменската торта на леля Валя


Отсега да си кажа, това не е просто рецепта🙂

Леля Валя Портокаля беше правила торти за рождения ден на Калин (за тези дето не са в течение да кажа – за големия си син). Моето чаве толкова хареса тортата, че после една седмица само за това говореше и каза, че по-хубава торта не е яла. Хайде един път да каже – ок, два пъти – да определено й е допаднал вкуса, но цяла седмица … значи много, ама много – много й е вляза под кожата тая торта. И, съвсем естествено, аз предложих да й направя такава за рождения ден. Обещаното си е обещано … а леля Валя – измуфтена за рецептата🙂

И понеже много ми хареса описанието на леля Валя изпратено посред нощ, че направо публикувам без изменения🙂

Добра нощ!! Стигнах…Бях обещала – copy and paste !!!

Арменска торта:
-готов блат /може бял, може кафяв/
-1 кутия подсладено кондензирано мляко /аз взимам СГУСЧОНКА от руския магазин – 395гр., но може и на ДЪЧ ЛЕЙДИ подсладеното/
-1 оп. масло 250гр.
-500 гр. захар
-200 гр. орехи, сурови и едро смляни /идват множко, става и със 100гр.

Сироп – 1ч.ч. захар се карамелизира до светло кафяво и се прибавя 1 ч.ч. вода – ВНИМАВАШ, че гори!!

Крем – смесваш конд. мляко и маслото – бъркаш в захлас…

Блат, сироп, крем…блат, сироп, крем….

Най-отгоре и отстрани ръсиш с ръчичка крокан.

Крокан – 1ч.ч. захар се карамелизира, прибавяш орехите и хубаво овалваш. Още горещо и течно га изсипваш в намаслена тава на максимално тънко и оставяш да се охлади. После блъскаш с нож, вилица или в хаванче, докато стане на парченца /люспи/. Може и в блендер, но става много ситно, като на р.д. на Калин, ама аз правих три…

Каниш на едно кафе и я правим заедно !!!!
ЛЕКА НОЩ! Да спиш в кош…

Добре звучи а, че и лесно … и тук започва моя разказ … в картинки :)(пояснявам, че действието се развива в събота сутрин в присъствието на един здрав и един навехнат крак)

И така, снощи си купих сгущенка и днес реших да откуцум до близките магазини за масло, блат и орехи. Е, блат нямаше. Изборът беше или да търся приболяващо по други места, или сама да си опека блата… ми по-лесно беше да пека. Ей на:

Естествено, тавата ми дойде по-голяма, а блата се опече крив … карай. И без това го забърках докато си правя кафе, пък и си го спретнах какаов, както си обичаме.

Дойде му ред на крема. Това „бъркаш в захлас“ ми се отрази доста демотивиращо, та кат никога извадих миксера. Стана за отрицателно време и биде бутнат хладилника. Ми, тя кухнята беше станала сауна, аз се топях, пък за маслото да не ви разправям.

DSC_0155

После реших – ще се прави крокан, а след него в същата тенджерка и сиропа. Да бе да – знаете ли как лепне тоя крокан бе, кат дъвка стана със смлените орехи. Лельо Валееее и 100 гр. са много. Разстелих максимално на тънко – на места по 1 см дебелина🙂 още не можем да изстържем чинийката. А тенджерката се кисне вече 4-ти час.

Нали се сещате след това какъв ищах имах за сироп – точно никакъв. Бутнах съставките за сиропа с една купа в микровълновата и това е – бързи, смели, сръчни🙂

И така, още пиеща кафе, се заех да сглобявам тортата. По средата сложих праскови за разкош – все пак е лято🙂

Кремът пък не ми стигна, щото тавата и блатът ми станаха по-големи от очакваното. Нищо де, колкото толкова. Сега блендирах крокана, че е по-лесно и се чудя да го ръся ли директно – то вид няма да има, ама сме сигурни, че торта няма да хартиса или да взема една заквасена сметана, че да догодя някакъв фасон … И докато аз се чудя, семейният съвет взе решение да не държи на външния вид и рече да ръся смело. Та, е това е резултата. Дали е вкусно ще кажа по-късно🙂

Така са прави домашна торта по мързеливия начин. Благодаря ти, лельо Вале🙂

PS. Идвам да докладвам … много е вкусна, а на парче дори го докарва на вид на изглед ;)Ще се пробвам да го снимам, нооо не обещавам, че парчетата изчезват за 60 секунди хихи.

PPS. Чак сега се усещам, че не съм дала рецептата за блата – 5 яйца, 1ч.ч. захар, още толко брашно, 1 бакпулвер, какао на око и не ме питайте защо ливнах и супена лъжица зехтин. Пече се на много силна фурна около 15 мин без да се отваря и после се проверява с нож (може и дървен шиш ма аз нямах подръчен). Изстива и се реже на две. Туй то … ама хич ме няма по точните рецепти.

Posted on 30/06/2012, in Разни and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 3 коментара.

  1. страшна торта, Юленцееее…. искам!!

  2. Валя-портокаля

    Юле, душо, то голямо приключение е било!!!!….да беше турила КАФЕ…импровизацията ми хареса…ще пробвам и аз тези подобрения…Но, като се замисля – нямаше да има публикация, хи-хи!!!!

    • Вале, публикация щеше да има при всички случаи🙂 таз торта не мой да се пропущи и да не се покаже. А иначе аз трудно изпълнявам рецепта 1 към 1, някак си не ми иде отвътре да съм толкоз изпълнителна😉

Вашият коментар

