Не ме чакайте, днес съм на гости на Иван :)


Ами да, Ивановден (7 януари) ми е един от планираните дни в годината. На гости съм на Иван, който е един от най- най-близките ми приятели. Да е жив и здрав, още дълго да спазваме таз традиция.

Днес има толкова много именници около мен, че ми се пълни душата … направо Йордановден и Ивановден ми се сливат в едно общо празнуване. Имам няколко приятели Ивановци, един брой Иво, няколко мацки Ива, три прекрасни Ванчета и Йонко, в добавка Калоян и Йоани (Яна и Янко тук не ги броя, въпреки че те пък може и да се броят :)) Всички да са живи и здрави. И съм сигурна, че забравям някой, моля да не ми се сърди. Ми знаех си, че забравям Жането, пупу зло да те забрави мила, всичко най-хубаво и на теб!

Та в този ред на мисли трябва да ви е ясно, че в моята глава Ивановден е голям празник.

Иначе църквата почита Свети Йоан Кръстител. Според традицията пък днешния ден е подходящ за побратимяване и кумство. В този ред на мисли днес се ходи на гости не само на именици, но и на кумовете и се носи вино и месо. Правят се софри и изобщо ситуацията е на принципа „абе вие няма ли да се напразнувате най-после, аман от празници :)“

Днес имен ден имат Иван, Иванкa, Иванина, Ванина, Ваня, Ваньо, Йоан, Йоанa, Калоян, Йовко, Йовка, Ивайло, Ивайла, Иво, Ивона, Жан, Жанa.

Честит празник и наздраве! Аз отивам да проверя дали Ивановата котка още ми е приятел🙂

PS. Хич няма да се впускам в обяснение за традиционните къпания на невести и моми, че някак хич не ми е релевантно нито за съвремието, нито за проекта🙂

Posted on 07/01/2013, in Традиции and tagged , , , . Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

