Венеция за хората


Ако някой преди шест месеца ми беше казал, че ще пиша този пост и ще тая прекрасни спомени от Венеция, щях да му се изсмея в очите и да кажа: „каквооо, тоя смръдлив град, с усещане за мухъл и претъпкани от туристи тесни улички; този сградо-музей; този свят-декор на митове и легенди, и отминало величие, а не мерси, хич не ми го хвали“. И наистина мислех така. Точно такива бяха спомените ми, натрупани през далечната 1995 г., тъкмо навършила 16 години. Спомени, които по никакъв начин не ме стимулираха да се върна точно пък там.

Обаче, ето на, почти 18 години по-късно, се озовах отново насред Канале Гранде, пътуваща към една от „романтичните“ столици на света. Не горях от желание да се сблъскам отново с Моста на въздишките или с площад Сан Марко. Но, това беше част от цялостната екскурзия с ансамбъла и част от пътуване, изпълнено с емоции от всякакъв тип.

Та така, акостирахме и се пръснахме като малки любопитни мравки. Все пак бяхме 70 човека. И все пак разполагахме само с няколко часа.

Една стройна и весела дружинка взехме решение да не се бутаме там, където не ни е мястото, демек насред цялото туристо-мравуняческо войнство. Хукнахме по малките уличките, за да се насладим на възможно най-тихата, потайна и автентична Венеция.

IMG_4050IMG_4071

IMG_3990IMG_3970

IMG_3952IMG_4003

IMG_4087

И на мен взе, че ми хареса. Обикалях и се смеех до захлас, вълнувах се от детайлите, от атмосферата, от всичко. И тогава осъзнах – не мястото прави нещата прекрасни, а хората, с които съм; хората, с които споделям тази емоция; хората, с които се чувствам близка.

Защото винаги е важно да има някой, с когото да се снимаш така (извинявай Радо) …

IMG_3930

… или с когото (същият този) да си купиш дълъг бонбон, ама и на двамата изобщо да не ви хареса вкусът.

IMG_3965

Защото е важно, да има някой, на когото да сбъднеш мечта. Като на Руми, която искаше да пие кафе в романтична венецианска обстановка

IMG_3966

И някой, когото да снимаш пред люлеещите се гондоли, защото е в пъти по-красив от тях…

IMG_4012

… друг някой, прегърнал улична лампа …

IMG_3977

IMG_3979

И още някой, полегнал с висящо шкембе.

IMG_3992

О да, пак ми мирешеше, на канал и на мухъл. Но как, обяснете ми, да се сетиш за тази миризма, когато си зает да разгадаваш правилата за канално движение и разплитане та тежкия, товаро-гондоло-таксиджийски трафик.

IMG_3943

И точно, когато се заливаш от смях връз мостчето; точно когато си разгадал номера на китайката и сочиш с пръст: „ей тия сега ще минат от дясно, виж оня ги пуска“. Точно тогава откриваш, че баш тия дето ги сочиш, ръкомахат и викат към теб с пълно гърло. Ама нищо, че са на гондола и уж трябва да им е романтично. Те ръкомахат, щото докато ти блееш, са те фиксирали и са те регистрирали като свой. Все пак не е лесно из цялата Гранде Венеция да се подиграваш, баш на гондолата дето вози петима твои съотборници … ъъъ съавтобусници де. И то такива петима дето са баш от твоята порода и ти се радват, като да са видели златна мина насред ливада. Ама всъщност и ти им се радваш така.

IMG_3948

Да, отново ми беше претъпкано с туристи, едно такова леко задушно. Обаче как да забележиш и това, когато на два метра то теб Милена и Радо се опитват да проверят дали се пада лесно в Канале Гранде.

IMG_3958

А пък самият ти откриваш, че можеш кротко да полегнеш на стълбите, в скута на Руми, докато Жени изследва площада с уличния фенер (да онзи същия, от предната снимка ;))

IMG_3971

И ако вашият Канале Гранде изгрежда така

DSC_0558

То нашият изглежда така

IMG_4030

Защото, не знам дали ви казах, но не е важно мястото. Важни са хората! И именно Венеция ме научи на това.

Ей по тая причина Венеция ми хареса и ми харесва досега🙂

Posted on 06/10/2013, in На път, Разни and tagged , , . Bookmark the permalink. 3 коментара.

  1. ооооо, НЕ, НЕ , НЕ!!! Не съм се смяла така на Венецията:))) Това е ухилената версия на Италианска афера :)))

  2. Браво, Юлке! Заслужаваш първо място в класацията! Липсваше ми…🙂

  3. Е, Жулс…. много си добра!!!!

Вашият коментар

