Малки мечти


Хубаво нещо са мечтите, разни пъстри, емоционални, къде измислени, къде не съвсем. Мечтаем, за да избягаме от света си или за да го градим. Мечтаем за измислени и истински неща, за големи и малки идеали. Някои превръщаме в идеи, в амбиции и цели. Други скриваме в душата си да ни пазят от сиви краски и лоши настроения.

Изобщо, мечти всякакви 🙂

Аз пък обичам малките мечти.  Онези, които те чакат зад ъгъла. Онези, които носят усмивка просто, защото ги има, а не защото се сбъдват.

Мечтая да си движа ръката (ще стане скоро, знам, но пак си го мечтая). Чакам момента, в който ще мога да помахам с нея на приятел, който е на другия тротоар. А това е важна мечта в моя свят. Да, можеш просто да извикаш. Но съвсем друго е да подскочиш, да навириш един крайник нагоре и да го вееш в захлас от радост и да се разлееш в усмивка. Това си е неповторима гледка 🙂

Мечтая да мога да извеждам кучето на разходка. Дори си мечтая да ме дърпа със силата на едър рогат добитък. Мечтая да тичам с него или по-скоро след него, да проветрявам главата си след работа и да се презареждам като му гледам бесовете. Вероятно пододбни мисли върлуват също и из неговата главица, ососбено като я сложи с тъжен поглед в скута ми.

Мечтая за есенните дъждове, продължаващи цели дни. За жълтите и червени листа. За топъл чай и книга в леглото.

Мечтая за пухкав сняг, който скърца под апреските. За слънчев ден на морски бряг през февруари.

Мечтая за събуждане в ранна утрин без аларма…

…  и за лалета в ноемврийския студ…

… и за ароматни меденки в неделен следобед.

И за миялна машина мечтая, ама това вече е една голяма и сложна мечта 🙂

Обичам малките си мечти, защото са постижими; защото са ежедневни; защото са истински; просто защото ги има. Те ми дават солта и пипера на дните. Карат ме да живея с усмивка тук и сега без да пропускам красивите моменти. Мобилизират всичките ми сетива за света 🙂

И съм много щастлива, че е така!

А каква е вашата малка мечта?

 

Posted on 08/10/2012, in Бръщолевеници and tagged , . Bookmark the permalink. 9 коментара.

  1. Zlatka Spasova

    …хубави и осъществими… късмет….:):)

  2. Някои мечти не бива да се сбъдват, трябва просто да си останат красиви блянове, за да им се наслаждаваш като такива, иначе ще се развали магията 🙂
    Малките мечти са подправката, която прави деня ми цветен 🙂
    Благодаря за хубавия пост!

    • „Малките мечти са подправката, която прави деня ми цветен :)“ Зори, казала си го точно, както бих го казала и аз 🙂

  3. „Морето – една мечтана любов: Виктор Мелконян е победителят в специалния проект на zar.bg и Дарик Радио „Да живеят мечтите“

    какво повече да кажа 🙂 Ако има човек, който е осъществил мечтите си… и е имал силата и смелостта да ги сподели…тва съм аз

  4. Знаеш ли … не съм се замисляла, че всъщност може да мечтаеш за това. И ти благодаря за мечтите ти, които ме накараха да проумявам в момента как наистина всеки има своите съкровени нещица. Казвам го, защото Юлия до момента се държи с тази си контузия така сякаш нищо и няма, даже аз забравям за момент, че имаме лека травмичка, а всъщност какво и се крие в душицата. Еми, да благодаря, че те познавам Юлия 🙂

    • И аз ти благодаря Милена :* Благодарение на хора като теб около мен имам възможност да имам толкова ценни мечти :*

  5. нашата малка мечта е хм… нещата да продължават както са. Нещо такова. :))
    мечтая за едно сако от кадифе (да го намалят акто цена)
    за нов под в стаята и за нощно шкафче
    за свежия въздух който ще гълтам след час два докато си карам колелото

    мн са ти хубави мечтитИ:) искам да съм част от тях!

    (забелязала ли си как крещиш след кучето като го разхождаш, това май е доста разпускащО:)))

Вашият коментар